Marka osobista w relacjach. Ocean czy kałuża?

Moje ostatnie rozważania w strefie blogosfery liderów biznesu na temat partnerów, którzy przepłyną dla nas ocen i tych, którzy nie zechcą przeskoczyć dla nas kałuży, okazały się tematem interesującym.

Kto nie przeskoczy dla ciebie kałuży, a kto przemierzy ocean?

Sama przyglądam się moim starym i nowym oceanom z czystą przyjemnością pamiętając, że Czytaj dalej…

Tani Armani, czyli Mistrz za 50 złotych.

Dziś będzie o wartości marki. Do wyboru tematu zainspirowała mnie klientka, która przyszła płakać „nad rozlanym mlekiem”. Znana aktorka, jedna z moich ulubionych, namówiona przez znajomych wystawiła ofertę szkolenia na portalu szkoleniowym.

Koszt udziału: 50 PLN od osoby.

Znalazłszy się nagle w towarzystwie szkoleń dla sprzedawców, księgowych, kadrowców i BHPowców poczuła gwałtowny niepokój – i tak się spotkałyśmy.

Moje pierwsze pytanie brzmiało: Czytaj dalej…

Marka osobista z duszą, czyli mój osobisty Święty.

Poznałam świętego, osobiście, doznając głębokiej z nim relacji i więzi podczas spotkania w 2003 roku. Papież Jan Paweł II był już w podeszłym wieku. Widać było, że jego ciało nie nadążało za wielką potrzebą dzielenia się miłością i energią z całym światem. Pojechałam do niego z grupą ówczesnej kadry kierowniczej dziennika „Rzeczpospolita”.

Był w trakcie audiencji taki moment, kiedy mój Święty spojrzał mi głęboko w oczy zanim położył dłoń na mojej głowie. Dla mnie – chwila najwyższego duchowego uniesienia. Porusza mnie głęboko samo jej wspomnienie. Trzy razy w życia doświadczyłam tak szczególnych, głębokich emocji. W tym przypadku – siły ogromnej życzliwości i uważności. Patrzenia na kogoś, żeby Czytaj dalej…

Marka osobista. W czym jesteś Mistrzem dla innych?

„Czy uważasz, że mistrzostwo można zaplanować?” zapytałam 20 znajomych. 12 zaprzeczyło na początku, aby w miarę rozmowy zmienić zdanie dochodząc do wniosku, że przecież prawdziwe mistrzostwo nie jest nigdy dziełem przypadku.

  • Wynika z nazwania unikalnego talentu, szczególnej zdolności lub pasji.
  • Jest efektem świadomej, ukierunkowanej, konsekwentnej pracy. Wystarczy przypomnieć sobie kilku mistrzów. Święty Jan Paweł II. Fryderyk Chopin. Adam Małysz. Robert Kubica.
  • Wymaga umiejętności podnoszenia się po Czytaj dalej…

Czy i jak liczba „lajków” i „hejtów” wpływa na Twoje życie?

„To, co inni myślą o nas, dotyczy ich – nie nas. To, co my myślimy o innych – dotyczy nas, a nie ich” powiedział M. Dubois.

Zdarza mi się pracować z profesjonalistami, ekspertami, „gwiazdami” swoich zawodów, ludźmi, którzy z racji wykonywanej roli zawodowej lub społecznej są narażani na agresję ze strony innych. Nie radzą sobie w takich sytuacjach.

  • Albo udają nadludzi, starając się zawrócić cały ocean trudnych emocje w głąb siebie.
  • Albo czują się pozbawieni życiowej energii wobec ataków ze strony nieznajomych widzów, czytelników, obywateli i „hooliganów – misjonarzy” różnego sortu.
  • Albo wdają się w „pyskówkę” z anonimowym tłumem.

W takich sytuacjach często spotykam się z Czytaj dalej…

Marka osobista. Co to znaczy, że jestem marką?

Lexus, Mini Morris czy może zdezelowany Trabant? Jaka jest Twoja reputacja w opinii Twoich kluczowych partnerów życiowych i biznesowych?

Jeśli zgodzisz się, że Twoje nazwisko, widok lub zdjęcie wywołują u ważnych dla Ciebie ludzi określone reakcje – możemy zgodzić się, że jesteś marką. Jeśli chcesz być marką unikalną – potrzebujesz najpierw poznać siebie, a następnie zdefiniować ofertę unikalnych wartości pożądanych przez Twoich partnerów w życiu lub w biznesie. Jeśli Twoja marka ma być na ustach ważnych dla Ciebie ludzi – musisz zdefiniować unikalną historię, którą chciałbyś im opowiedzieć. Potem ją zakomunikuj. Skutecznie.

W przyszłości, udostępnię Czytaj dalej…