#Premium MBA (2)

Cel: Poznaj siebie.

Kompetencja: Bądź sobą.

Zapraszam do drugiej (2/40) części naszego cyklu „Premium MBA z zarządzania sobą”, dziś poświęconej byciu sobą. Już słyszę ciężkie westchnienie czytającego: „O matko, znowu nie będzie łatwo!”. Co to znaczy „być sobą” w dzisiejszym świecie kreacji, awatarów, korpoludzi, celebrytów i pseudopolityków gotowych rozbierać się do naga lub publicznie obrzucać wyzwiskami byle tylko stać się newsem, choćby portali plotkarskich.

I am who I am_your approval is not needed
„Jestem kim jestem. Twoje pozwolenie nie jest mi do tego potrzebne”.

Czytaj dalej…

Korpomodel to wybór. Korporacja to stan umysłu.

Zapomniałam o regularnym wrzucaniu na blog linków do artykułów opublikowanych na stronie harvardzkiej. Nadrabiam więc. Pisuję na harvardzkim blogu dla menedżerów inwestujących w rozwój własny i swoich organizacji, troszczących się o kulturę organizacyjną i obowiązujące wartości. Czasem śmieszno, czasem straszno jest czytać o korpowojownikach, korpograch i korpoludziach, i myśleć, co też te korporacje robią ludziom! Nic bardziej błędnego.

Korporacja to stan umysłu

Czytaj dalej…

Premium MBA. Jak się przygotować

Chcesz się rozwijać, znakomicie! Pamiętaj jednak, że Twój rozwój osobisty to nie narzędzia oferowane przez innych, nie atrakcyjna forma i szkoleniowe cuda-wianki. Uczciwie uprzedzam, nie będzie ani cudów, ani wianków. Choć nie, mogą się zdarzyć i to licznie, ale dopiero na końcu samodzielnie przebytej drogi (lektyki i podwózki nie będzie:), a nie w wyniku próby dotarcia na skróty… no właśnie, dokąd?  Czytaj dalej…

Cechy silnej marki osobistej. Wasz ranking Top19

Odkrywam powoli, że współpraca z Tobą i pozostałymi osobami zaangażowanymi we wspólne tworzenie treści na bloga i do książki, jest miłą i istotną wartością dodaną. Dziękuję za wskazanie osób, które Twoim zdaniem zbudowały silną markę wysokiej reputacji i wartościowe uzasadnienie wyboru. Podsumowałam wyniki naszych prac. Czytaj dalej…

Premium MBA z zarządzania sobą (start!)

Postanowiłam uporządkować moje pisanie o marce wysokiej reputacji i nadać mu pewną ramę. Wiem, że na co dzień ustawiam sobie i Tobie poprzeczkę wysoko i raczej skromnie u mnie z prostymi „złotymi receptami” typu „10 sposobów zbudowania marki”. Nie piszę tak, ponieważ tak pisze większość internetowych autorów. Nie mam też przekonania, że „rady” motywują do ich szybkiego zastosowania. Owszem, przyciągają na chwilę oko i inspirują, ale nie tworzą POWODU, aby Czytaj dalej…

Jak Pana widzą, dyrektorze?

Spotkałam ją podczas prowadzonych warsztatów. Mówiłam o marce liderki, ona o sekretach wizerunku. Znam wielu ekspertów od wizerunku. Ona jednak była spójna z tym, o czym mówiła, mówiła ładną polszczyzną, miała w sobie żar pasjonata i atencję dla słuchających. Przypadłyśmy sobie do gustu. Zaprosiłam ją do napisania wakacyjnego tematu dotyczącego 10 grzechów głównych związanych z wizerunkiem Czytaj dalej…