Marka osobista.Tu i teraz.

Ostatni tekst na harvardzkiej stronie poświęciłam roli lidera oraz pracownika w promowaniu marki osobistej i marki pracodawcy równocześnie. Zanim pójdziemy dalej, zapraszam do lektury:

Pod czyją marką pracujesz

Z budowaniem osobistej reputacji jest tak jak z innymi ważnymi rzeczami odłożonymi na później w naszym życiu.

Ania, bohaterka opisanej historii zachowując się zwykle jak pirat Czytaj dalej…

Marka w osobistym ciele.

W ostatnim wpisie obiecałam narzędzie do zrobienia bilansu i samooceny jak zarządzasz własnym ciałem.

Aby czymś zarządzać trzeba najpierw być tego świadomym, potem to nazwać, a następnie uporządkować. W kolejnym kroku nadać priorytety i zdefiniować cele.

Bądź świadomym.

Prawda jest taka, że naszego ciała zaczynamy być prawdziwie, zwykle boleśnie świadomi dopiero w momentach, Czytaj dalej…

Twoje ciało zagadało!

-„Rush and Brush” poproszę! Z tym hasłem na ustach wpadłam bez tchu do recepcji spa. Pani spojrzała na mnie z życzliwym współczuciem. – Jest Pani zapisana na zabieg „Wine and Brush”, tak?
15 minut potem leżałam w wielkiej wannie wypełnionej ziołami i pachnącymi olejkami. Moje zachwycone ciało napojone kieliszkiem białego wina i nakarmione rodzynkami ze srebrnej tacy obiecało, że się odwdzięczy. Będzie dla mnie dobre, wspierające, piękne i zdrowe – przynajmniej przez najbliższy miesiąc. Dobra inwestycja w miesiąc dobrego życia.

O czym chcę dziś napisać? O ciele lidera Czytaj dalej…

Czego nauczył Cię 2013 rok?

Rozpoczęliśmy, Ty i ja, kolejny nowy rok naszego życia. Jeśli jeszcze nie zdążyłam Cię uściskać, czynię to teraz wirtualnie życząc, abyś zafundował sobie w 2014 dużo (zaznacz od razu najważniejszy punkt z poniższych i zdefiniuj sobie odpowiednio cel):

  • Czasu na zadbanie o Siebie
  • Czasu na zabawę
  • Czasu na pielęgnowanie najważniejszych relacji
  • Czasu na Czytaj dalej…

Marka osobista w relacjach. Ocean czy kałuża?

Moje ostatnie rozważania w strefie blogosfery liderów biznesu na temat partnerów, którzy przepłyną dla nas ocen i tych, którzy nie zechcą przeskoczyć dla nas kałuży, okazały się tematem interesującym.

Kto nie przeskoczy dla ciebie kałuży, a kto przemierzy ocean?

Sama przyglądam się moim starym i nowym oceanom z czystą przyjemnością pamiętając, że Czytaj dalej…

Może jesteś marką nieuważną?

Warunkiem bycia świadomym siebie i innych jest uważność. Poza czasem naszego życia, najbardziej limitowane dobro w obecnym świecie. Czy masz świadomość, ile dadzą Twoi bliscy za to, abyś był/a z nimi uważnie? Bez planowania w tym samym momencie, bez wykonywania wielu czynności równocześnie. Być z nimi, tylko dla nich, ciesząc się bliskością i słuchając, aby dobrze zrozumieć.

Czy wiesz, że Twoi pracownicy będą mieli udany dzień i urosną im skrzydła, jeśli poświęcisz im minutę swojej uważności jako szef? Choć gwarancją takiej motywacji przez uważność jest oczywiście Twoja marka lidera. Znam i takich szefów, których pojawienie się i poświęcenie komuś uwagi skutkuje u biedaka bólem brzucha i kołataniem serca. A tak przy okazji, czy wiesz, Czytaj dalej…