Scena Liderów Biznesu „Jesteś Marką” – polski TED dla biznesu

Wracam do siebie. Ostatnie trzy miesiące spędziłam na warsztatach, konferencjach, prelekcjach i rozmowach – teraz czas na podsumowania, które zaczniemy od kolejnego dziecka w rodzinie „Jesteś Marką” – Sceny Liderów Biznesu. Projektu ważnego …

jestesmarka_______fotonationpl-261

Ambasadorzy Wartości na Scenie Liderów Biznesu 2016

… ważnego z kilku powodów.

# 1. DOWÓD, że można zarządzać w dobrym stylu

Raz na jakiś czas słyszę zdanie: „Pani Joasiu! Tak pięknie Pani opowiada o dobrej reputacji, pracy, która ma sens, wierności wartościom, profesjonalizmie i przyzwoitości w biznesie. Ale przecież Pani wie, jak wygląda biznes. Nie da się odnosić sukcesu w taki sposób …”. Otóż liderzy opowiadający swoje historie na Scenie Liderów Biznesu pokazują, że się da i że można. Stanowią tego żywy, zadbany, zadowolony, wiarygodny i spójny DOWÓD.

#2. Najpierw CZŁOWIEK, potem LIDER

Skuteczny i wiarygodny lider to przede wszystkim spójny i wartościowy człowiek. Autentyczny, będący sobą, kimś unikatowym, a nie kopią menedżerów skutecznych za wszelką cenę, korpoliderów i CEOs jakich wielu. Każdy z naszych bohaterów najpierw odpowiada na kilka istotnych pytań zawartych w Kwestionariuszu Jesteś Marką, które prezentują go jako człowieka. Zachęcam do zapoznania się z odpowiedziami, bo to pasjonująca lektura. Wracam do niej, gdy szukam inspiracji. W drugiej dopiero kolejności prezentujemy już na Scenie osobę, która osiągnęła sukces i pozycję lidera w biznesie. Lidera nietuzinkowego i skutecznego, ale realizującego cele w stylu wspierającym wartości osobiste i biznesowe.

#3. Opowiedz mi swoją HISTORIĘ, jeśli chcesz mnie zaangażować

Z lektury książki Jesteś Marką wiesz, że od kilku lat pociąga mnie rola Hakawatiego, osoby snującej angażujące historie. Każdy lider powinien mieć coś z hakawatiego, z tym ograniczeniem, że w biznesie ma mniej czasu niż tradycyjny irański gawędziarz. Stąd pomysł, aby nasi bohaterowie w krótkiej, 12-minutowej konwencji TED opowiedzieli bardzo osobiste historie pokazujące, jaka jest droga i cena sukcesu. W każdym przypadku inna. Z tych opowieści wyłania się jednak pewien wzór influencera w biznesie, który kiedyś oddzielnie opiszę.

#4. Ambasador WARTOŚCI nadaje sens pracy i życiu

Wszystko co dobre i złe, zaczyna się od człowieka i jego decyzji. Przynajmniej ja tak patrzę na świat. Na każdym z nas spoczywa odpowiedzialność za promowanie rzeczy dobrych lub złych, wartościowych lub bezwartościowych. Osoby stające na Scenie Liderów Biznesu nie mają kłopotu ze wskazaniem przynajmniej jednej wartości, która wpisana jest w ich drogę życiową i zawodową. Taka wartość, wskazująca na to, co jest dla nich najważniejsze, stanowi kanwę każdej opowieści. Czują się z nią nie tylko dobrze – czują się za nią odpowiedzialni.

#5. Autorska MYŚL lidera poprzedzona refleksją

Polscy liderzy, o czym pisałam na harvardzkim blogu, mają kłopot z prezentowaniem inspirujących, wartościowych myśli tylko dlatego, że w swojej agendzie życia i biznesu nie znajdują czasu na refleksję. Podczas pierwszej edycji Sceny byłam odpowiedzialna m.in. za podsumowanie wystąpień, które słyszałam po raz pierwszy, nie biorąc udziału w przygotowaniach liderów przez Beatę Tadlę i Marka Parzydło (dziękuję, kochani:). Przyznam, że od dawna nie zrobiłam tylu notatek co podczas tych 8 wystąpień i opowieści.

#6. Najcenniejsze LEKCJE wpisane w ludzkie doświadczenie

O projekcie możesz przeczytać więcej na stronie Jesteś Marka/ Forbes. Kliknięcie na poniższe nazwiska Ambasadorów skieruje Cię do ich Kwestionariusza Jesteś Marką.  Lista najważniejszych, inspirujących punktów z poszczególnych wystąpień jest następująca:

Lekcja Bożeny Leśniewskiej (Członek Zarządu, Orange)

Lider w czasie nadmiaru jest przewodnikiem. Każde środowisko jest dobre, gdy się ma odwagę i dba o system wartości”.

  • Dla ludzi i klientów ważne jest jak lider posługuje się językiem polskim
  • Naucz się dostrzegać ten magiczny moment, kiedy z grupy ludzie powstaje zespół. To Twoja najważniejsza praca do wykonania
  • Najważniejszym zadaniem lidera na pierwszej linii jest nadawanie sensu pracy oraz wzięcie odpowiedzialności za ludzkie dylematy.

Lekcja Tadeusza Żórawskiego (GM, Dom Mediowy PHD)

„Co pracownicy napiszą w ogłoszeniu z okazji Twojego odejścia z firmy?”

  • Najważniejszą postawą lidera jest ciekawość. Pozostań ciekawym, nieustannie zadawaj pytanie „Dlaczego?”
  • Pierwszą powinnością dobrego lidera, jak w przysiędze Hipokratesa, jest „Nie szkodzić”
  • Używaj słów, które ukierunkowują ludzi na robienie rzeczy właściwie i więcej
  • Dziękowanie i chwalenie to obowiązek szefa, pozwalający „odpalić paliwo energetyczne”.

Lekcja Anny Wiland (Dyrektor Zarządzająca, Rothschild & Co)

„Timing is everything. W życiu musi być czas na wszystko”

  • Jeśli czegoś nie masz, a jest potrzebne, to trzeba to stworzyć
  • Radość płynie z tworzenia nie tylko dla własnej potrzeby
  • Między ciekawością a uporem można znaleźć ścieżkę
  • Skład paliwa do działania to: determinacja, wytrwałość, upór i ciekawość.

Lekcja Łukasza Januszewskiego (Członek Zarządu, Raiffeisen Polbank)

„Mentoring jest lekarstwem na samotność lidera”

  • Lider powinien umieć łączyć ludzi
  • Czego chcesz? Co nadaje sens Twojej pracy?
  • Żeby dostać coś od ludzi, trzeba zaufać i otworzyć się na samego siebie – stąd rosnąca rola samoświadomości i refleksji
  • Każdy z nas czasem musi wykonać skok na głęboką wodę – można wtedy walczyć o przetrwanie (muszę), albo po skoku mieć frajdę z pływania w wodzie (chcę).

Lekcja Izabelli Wałkowskiej (Prezes Zarządu, Plastwil)

„Największą wartością jest człowiek”.

  • Miej wizję. Zastanów się, czego chcesz. Słuchaj siebie
  • Jak powiedział Richard Branson „Uśmiech też może być przewagą konkurencyjną”
  • Co chcesz po sobie zostawić? Czy czujesz się spełniony?
  • Budowanie relacji, zgoda na inność, szacunek dla różnorodności i determinacja – to są kompetencje, można je rozwijać.

Lekcja Władysława Grochowskiego (Prezes Zarządu, Arche)

„Ufam ludziom – ludzie mi ufają”

  • Rozdaj pracownikom wszelkie możliwe pieczątki, niech klienci wyjdą zawsze załatwieni, obsłużeni i zadowoleni
  • Pracuję dla przyjemności – cały czas jestem na urlopie
  • Poradzimy sobie. Najważniejszy jest spokój, dystans i poczucie humoru
  • Moi pracownicy nie wiedzą, że moje pomysły są niemożliwe do realizacji.  Ja też nie wiem.

Lekcja Joanny Smolińskiej (Prezes Zarządu, Antalis)

„Warto marzyć. Przyglądaj się swoim marzeniom. Zwłaszcza tym, które wracają.”

  • Działaj tak, by być z siebie dumnym
  • Proś o pomoc
  • Znajdź życzliwe, szczere lustro, w którym będziesz się przeglądać.

Lekcja Dominiki Maison (Prezes Zarządu Maison&Partners)

„Weź odpowiedzialność za znalezienie pracy, która jest Twoją pasją”

  • Ścigaj się wyłącznie sam ze sobą – rób kolejne rzeczy szybciej i lepiej
  • Ustal, co Cię kręci
  • Łap i wykorzystuj nadarzające się okazje.

Galeria zdjęć z pierwszej, a tym samym historycznej, Sceny Liderów Biznesu, która odbyła się 27 października 2016 w Pałacu Sobańskich, w Warszawie, pod patronatem Forbes, Business Insider Polska i Onet, poniżej:

Silna marka osobista i marka lidera – zbudowana jest wokół wartości w biznesie

Zakończyliśmy już świętowanie pierwszej edycji Sceny. Wspólnie z Ambasadorami Wartości zamierzamy dalej zmieniać styl zarządzania biznesem w Polsce i pomagać firmom budować kulturę firm wokół podzielanych i dobrze promowanych wartości. Równocześnie rozpoczęliśmy już badanie rynku w poszukiwaniu kolejnych Ambasadorów Wartości na Scenę w 2017.

Jeśli znasz w swoim otoczeniu skutecznego lidera zarządzającego w dobrym stylu, prześlij mi proszę jego dane. Zaprosimy go do wypełnienia Kwestionariusza Jesteś Marką oraz przygotujemy do występu na Scenie w kolejnych latach.

 

 

 

 

 

 

Udostępnij:
Share on Facebook290Share on LinkedIn88Share on Google+0Tweet about this on TwitterEmail this to someone