Autorytety. Co cechuje ludzi będących autorytetami?

Tytuł wskazuje, że dochodzimy do tematu, który jest jednym z fundamentów silnej marki osobistej. Czy możesz mieć silną markę, nie będąc w jakimkolwiek stopniu autorytetem dla samego siebie albo dla drugiego człowieka?

Tym wpisem rozpoczynamy projekt, celem którego będzie zdefiniowanie, co cechuje ludzi będących autorytetami dla innych w Polsce. Będziemy ich szukać w naszym kraju. Gdzieś nam się, bowiem, pogubiły. Moi znajomi, klienci i studenci mają ogromny kłopot z wymienieniem i wskazaniem z imienia i nazwiska osób żyjących, które uważają za swoje autorytety. Ba, ostatnio czytałam, że nowo zatrudniona dyrektor „Czwórki” nieopatrznie zapytała swój nowy zespół o autorytety, czym wywołała burzę medialną! Tiaaa. Ciekawe, że w pytaniu o osobiste autorytety można się w dzisiejszych czasach dopatrzeć zagrożeń i czegoś zdrożnego…

Zapraszam wszystkich do aktywnego udziału w tej dyskusji. Zapraszam do publikowania na blogu Waszych odpowiedzi na pytanie:

Co cechuje osobę będącą prawdziwym autorytetem dla innych?

Ta dyskusja będzie przebiegała wielotorowo. Tu. Podczas prowadzonych przeze mnie zajęć i warsztatów. W ramach zadań CEO Brand Club realizowanych przez grono 50 najbardziej wartościowych liderek (w kolejnym roku liderów) polskiego biznesu. W ramach projektu „Wartości dla Polski”, który oficjalnie zainaugurujemy 2 grudnia 2014 . O wszystkich wydarzeniach będę informować na bieżąco.

Do dyskusji na temat autorytetów zaprosiłam również studentów MBA dla zarządzających w ochronie zdrowia, z którymi mam przyjemność prowadzić zajęcia na Uczelni Łazarskiego. Obiecałam opublikować najlepsze prace zaliczeniowe odpowiadające na powyższe pytanie „Co cechuje osobę będącą prawdziwym autorytetem dla innych?”.

Dziś, z przyjemnością publikuję pracę dr hab. n. med. Jacka Sznurkowskiego.

Autorytetem są ludzie, w stosunku do których jesteśmy skłonni się podporządkować lub chcemy ich naśladować. W mojej ocenie autorytetem może zostać osoba, która z jednej strony nosi w sobie duszę dziecka, a z drugiej posiada dojrzały „piękny umysł”. Dusza dziecka czyni człowieka kreatywnym marzycielem, odpowiada za duży entuzjazm i pasję w działaniu. Piękny umysł powoduje, że ludzie kochają siebie i innych, stale dążą do doskonałości oraz są wytrwali i gotowi do poświęceń.

Człowiek obdarzony opisanymi powyżej cechami bardzo szybko osiąga wysoki poziom kompetencji (tzw. profesjonalizm) oraz, co ważne, ma doskonałe relacje osobiste czyli poukładane życie.

Osoba kompetentna o dobrze poukładanym życiu jest jak drzewo z głębokimi korzeniami, które bardzo trudno złamać. Taki człowiek, żeby zostać autorytetem w środowisku, w którym żyje, musi dodatkowo być wizjonerem, obdarzonym ponadprzeciętną energią życiową. Musi umieć swoją wizją zarażać innych oraz być nakierowanym na odnoszenie sukcesów.

Autorytet nikogo nie udaje, jest autentyczny, etyczny i tolerancyjny.

Pozostałe cechy jakie powinien posiadać autorytet, to:

  1. kultura osobista (w dużej mierze zależna jest od wychowania otrzymanego w domu rodzinnym)
  2. umiejętność słuchania
  3. prawdomówność
  4. bezstronność
  5. pozytywne myślenia
  6. wiara w ludzi i ich możliwości

Jacku, nic dodać, nic ująć. Bardzo Ci dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

A Ciebie zapraszam do podzielenia się swoją definicją autorytetu i tego, na czym go budujemy. Możesz pisać w komentarzach lub przesłać mi tekst do opublikowania na adres: kontakt@personalbrandinstitute.com. Opublikuję najciekawsze moim subiektywnym zdaniem:)

 

Udostępnij:
Share on Facebook16Share on LinkedIn0Share on Google+0Tweet about this on TwitterEmail this to someone