15 korzyści z budowania marki osobistej

W zeszłym tygodniu rozmawialiśmy o marce osobistej w Radio PIN. Dostałam sporo próśb od tych, co słuchali i co słuchać nie mogli, aby opublikować wnioski z rozmowy. Bardzo proszę. Zacznijmy od korzyści płynących z budowania marki osobistej. Lista – poniżej. Przy okazji, od maja zaczniemy w bardziej systematyczny sposób przyglądać się sposobom i zasadom budowania marki osobistej, prywatnie i w biznesie.

15 powodów, dla których warto budować markę osobistą

1. Skuteczniejsze konkurowanie o głowy i serca ważnych ludzi osobistą reputacją i znajomością siebie.
2. Budowanie zaufania do Ciebie w oparciu o transparentność, przejrzystość i spójność podejmowanych przez Ciebie działań.
3. Wspieranie siebie w budowaniu ważnych relacji prywatnych i zawodowych.
4. Zwiększanie własnych szans na zatłoczonym rynku znajomych i konkurentów. Marka to obietnica korzyści, skuteczna komunikacja Twoich wartości, tam gdzie ludzie mają mało czasu na analizy związane z wyborami partnerów, pracowników, liderów.
5. Realizowanie swojego planu na życie, swoich celów i marzeń w miejsce realizowania pomysłów innych ludzi na Twoje życie.
6. Skuteczne konkurowanie własną unikalnością.
7. Oszczędzanie sobie kosztów kreowania się na kogoś innego.
8. Kreowanie sensu życia w miejsce życia, które się dzieje bez wyznaczonego kierunku i celu lub które Ci „przepływa przez palce”.
9. Pozycjonowanie się w grupie pożądanych obecnie ludzi wartościowych, w miejsce tych skutecznych za wszelką cenę, masowo dostępnych na rynku.
10. Docieranie do ważnych ludzi z informacją o sobie w świecie pełnym hałasu.
11. Wolność do podejmowania życiowych decyzji wynikających z przemyślanej koncepcji siebie i strategii swojego życia.
12. Zwiększanie zakresu własnego wpływu – fundament do budowania swojego autorytetu u innych.
13. Nazwanie i realizowanie własnych marzeń, które odróżniają człowieka wybitnego od przeciętnego.
14. Projektowanie swoich przyszłych sukcesów życiowych i zawodowych.
15. Poznanie siebie – samoświadomość stanowi dziś warunek sukcesu, także na rynku pracy.

Co jest dla Ciebie dziś najważniejsze w budowaniu swojej marki? Jakie korzyści dopisałbyś do listy? Podziel się z nami.