Siła networkingu. Kompetencje liderki w biznesie.

Dziś rozpoczynamy wspólny projekt. Twój i mój. Przyszedł mi do głowy w związku z ogólnopolską konferencją „Superwoman na rynku pracy” realizowaną przez Konfederację „Lewiatan”. Zostałam zaproszona do udziału jako prowadząca warsztaty „Marka liderki. Droga do zarządu”. Wahałam się, czy angażować czas w dodatkowy projekt.

Właśnie wracam z kolejnego warsztatu, tym razem w Krakowie. Mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że było warto.

Na jednej sali – około setki niezwykłych kobiet z „królewskiego grodu”. I Krynicy:) Wiek, podobnie jak w Toruniu, od 20 do 70. Szczególna kobieca energia, potrzeba dyskutowania wartości, postaw, życzliwego przyglądania się bezużytecznym przekonaniom, które kobiety pielęgnują w swoich głowach często przenosząc na grunt biznesowy. Czas przygotowań do budowania własnej strategii oraz skonfrontowania się z tym, jak skutecznie potrafimy same sabotować własne cele.

Główne wnioski z warsztatu:

  • Uwielbiamy wpadać w pułapkę bycia cyborgiem, nadkobietą, która nie potrafi prosić o pomoc.
  • Większość z nas ma na swoim sumieniu wskazane przeze mnie grzechy główne polskiej kobiety w biznesie.
  • Wszystkie potrzebujemy „stada”, „ganeczku”, wspólnego snucia opowieści i sieci relacji z podobnymi do siebie, kobietami. Wtedy jest nam łatwiej realizować ambitne cele.

Grzechy główne polskiej liderki

Główne zyski, z mojej perspektywy:

Poza ciepłymi słowami, nowymi relacjami, energią i Twoją uwagą,

  • zainicjowanie niezwykłego networkingu krakowskich kobiet – na liderkę zgłosiła się Kasia. Przedstawi się, zapewne, sama:)

Ponadto, szansa na udział w niezwykłym projekcie ogólnopolskim.

Zaczynamy pracę nad wypracowaniem modelu kompetencji skutecznej liderki zarządzającej strategicznie w polskim biznesie.

Zostań współautorką ważnego narzędzia rozwijania kobiecego przywództwa w naszym kraju, na wybranych uczelniach i w programach MBA dedykowanych rozwijaniu marki polskich liderów.

Opublikuj, proszę, swoje propozycje w formie komentarza do tego wpisu.

Wypisz te zachowania, wiedzę, umiejętności i postawy, które są potrzebne polskiej kobiecie – menedżerowi, aby bez kompleksów aspirowała i zdobywała miejsca w zarządach firm dowolnej wielkości, dzięki jakości oferowanych wartości i kompetencji.

Projekt będzie trwał co najmniej do zakończenia spotkań w ramach „Superwoman” tj. do 4 grudnia br. Może się jednak okazać, że zechcą dołączyć kobiety z innych miast spoza zaplanowanej trasy spotkań konferencyjnych. To zależy od tego, na ile uda Ci się rozpropagować projekt w swoim najbliższym środowisku.

Zakończymy go opracowaniem i publikacją wypracowanej wspólnie, mapy kompetencji.

Zapraszam Panie i Panów, bo mogą wnieść inny punkt widzenia.

I ściskam Was, spotkane dziewczyny, kobiety i babeczki, trzymając kciuki za Wasze cele i kolejne nasze spotkania.